Fobia Kid a revize clout chasingu (newsletter červen 2022)

pár slov ke skvělému albu Strašidelný dom od Fobia Kid a znovunahlížení na clout chasing éru. vyšelo původně 27/6 v newsletteru mixtape spojka.

REVIZE CLOUT CHASINGU I.
Fobia Kid vydal hyper-popové album Strašidelný dom, plné euforického zvuku a zároveň nejtěžších témat, jako je deprese, úzkost, asociálnost a neschopnost fungovat s lidmi. Je to bez debat jeden z nejzajímavějších releasů na československé scéně. Kombinace povznášejících ale i agresivních hyper-pop beatů s naprosto upřímnou obsahovou temnotou vytváří protichůdnou a velmi silnou kombinaci.

Fobia na albu dokázal svůj stav nijak neglorifikovat a ani jej neprodávat jako další token clout chasingu. On je jen upřímný nejvíc jak to jde i když to znamená dostávat góly. 

Album obsahuje skvělé detaily – speciální důraz na výslovnost některých slov, rámcující hlášky z filmů, různé hry s tempem a kadencí. Do beatů které fakt výrazně vybočují z rámce v jakém se tu dělá rap. Dva tracky ze Strašidelného domu pro mě silně rezonují.

early access?
subscribers mixtape spojka newsletteru četli tento díl už 27/6/22 přihlašte se do newsletteru zde

Momentálne seriem na usporádaný život (prod. Kochan)
je mistrně odvyprávěnou odyseou chaosu. To by samo o sobě mohlo mít komický potenciál. V českém a slovenském rapu se určitě dají najít momenty které pracují s vyprávěním katastrof ve “srandovním” podání, ale přesně tímhle Fobiův track není. Fobiovi se daří všechny tyhle příběhy házet do prostoru, a nepřicházet s žádným poučením, zásadním zvratem, východiskem ani pointou. Po mnohaletém teroru motivačního rapu (který Fobia mírně řečeno nemá v lásce) a hyperkapitalistickém mindsetu “poraď si sám” je to v prostředí rapu velmi uvolňující moment. Něco podobného popisuje nedávný text Karolíny Nečadové o seriálu BoJack Horsemen pro Revue Prostor.

Vnitřní zranění je stále viděno jako jakýsi motor pro tvorbu, umělec jako někdo, kdo by si měl ideálně nést nějaké vnitřní démony. Na umění občas nahlížíme jako na ospravedlnění pro utrpení, jako kdyby byl daný umělec povinen trpět, aby mohl dát světu to, co má.  – Karolína Nečadová

Přesně v tom je Fobiovo album tak silné – nepřichází s řešením, ale velmi upřímně a bez strachu popisuje různorodost deprese a utrpení. Fobia Kid tak s velkou odvahou přináší reflexi clout chasingu, tak potřebnou!

REVIZE CLOUT CHASINGU II
Patrick CC vydal video které se snaží s trochou odstupu nahlédnout na Clout Chasing kulturu. Lil Pump, Bhad Bhabie, nebo Boonk, strategická práce s bizarností, enormními face tatts a šokující obsah jako hlavní trigger zájmu o rappery a rapperky. Patrickovi se velmi dobře daří popsat rozdílnost kultur sociálních sítí Vine a Instagram + popisuje, jak celá Clout chasing éra utichla.

MIXTAPE SPOJKA IMAGE SHOW
Dnes to bude o jednom malém detailu. Future na Youtube vydal své největší hity. Cover-arty však spíš než na jeho současnou vizualitu kopírují estetiku, kterou na Youtube přinesli sami fanoušci a fan accounty. Space aesthetics jsou abstraktní reprezentací Futurovy hudby, která dokáže dostat posluchače za hranice vesmíru.

Je pozoruhodné, že jeden z největších hudebních umělců na světě používá estetiku která vznikla v rukou fanoušků, kteří od něj na koncertech stojí půl kilometru, nebo jej poslouchají doma na Spotify. Téma fanouškovské estetiky na Youtube je součástí dlouhotrvají (a zatím ani nekončící) rešerše s názvem Care Package aestetics.

✨díky, že jste dočetli až sem✨
✨ mějte hezké léto! ✨